S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

NOVINKY

arr3Instruktážní videonávodyNově jsme pro Vás natočili instruktážní videa, montáž korby či výměna kola už pro Vás bude... arr3Motúčku se meze nekladou!Motúčku se meze nekladou aneb další příspěvěk od našeho spokojeného zákazníka pana Knopfa ... ... arr3Jak efektivně na přípravu stavby ve svahu? S motorovým kolečkem!Shlédněte reportáž o Motúčku v pořadu Rady ptáka Loskutáka a zjistěte, jak jednoduché s Motúčkem je,...

KONTAKTY

Isolit-Bravo, spol. s r.o.
Jablonské nábřeží 305
561 64 Jablonné nad Orlicí
tel: +420 607 035 153
napište nám
motucko@isolit-bravo.cz
č.ú.: 73757004/2700 UniCredit Bank

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 10 999 Kč (407 €)
10 - 14 dní
naše cena 3 199 Kč (118 €)
10 - 14 dní

»
Jak Motúčko vzniklo



Jak vůbec vznikl projekt Motúčko? Musím přiznat, že u zrození samotné myšlenky na motorizované kolečko, alias „motúčko“ jsem ještě nebyl (užíval jsem si zasloužené volno po právě dokončené škole). Údajně ale tato myšlenka vznikla z hlavy pana ředitele Ing. Štěpánka pohledem na dřoucí se zedníky plné hekání a kejhání při tlačení kolečka. Dnes se motorizuje skoro vše. Od šroubováků až po bicykly. Tak proč to nezkusit i s kolečkem. A tak vznikl nápad motúčka.

Pro někoho nejdříve spíše úsměvný a bláznivý nápad, ale díky neúnavnému tlačení, postrkování a hlavně dobrým kolektivem, zabývajícím se vývojem motůčka, je dnes tento projekt realizovaný a má dokonce i pozitivní ohlasy.

Ale teď bych se rád vrátil zpět a v několika následujících řádcích se s Vámi podělil o stavu průběhu celého projektu.

Jak jsem již výše zmiňoval, tak u počátečního zrodu myšlenky motorizovaného kolečka jsem ještě nebyl. Vše pro mě začalo asi po 14 dnech od nástupu do firmy IB a odchodem kolegy zabývajícího se vývojem. Popravdě, čekal jsem nějaký delší čas pro nástupní praxi, poznání lidí, problémů a celé koncepce firmy, ale hned první úkol byl správně spočítat a navrhnout planetovou převodovku a to nejen z hlediska rozměrů a použitých materiálů, ale také s ohledem na různé vůle, středění a hlavně celého správného koncepčního uspořádání. Nikdy jsem toto nedělal, tak to pro mě byl celkem šok. K tomu se přidalo i navržení způsobu samotného ovládání motúčka a bylo o dostatek práce postaráno. Co se týče ovládání, tak se začalo na „inteligentních“ ovládacích prvcích, které měly samy poznat a přizpůsobit směr a rychlost jízdy. Což o to, myšlenka to byla určitě zajímavá, ale nakonec se od ní upustilo hlavně pro jejich náročnost, citlivost a hlavně nespolehlivost v drsných podmínkách „špinavého“ stavebnictví. Takže přes všelijaký spínače a posuvné mechanismy byl nakonec zvolen otočný princip spínání pojezdu jako je například plyn u motocyklu.

Tak to bychom měli převodovku i ovládání. Motory se podařilo sehnat jak tuzemské (ATAS), tak i čínské výroby (nebojte, jsou kvalitní). Tím byl základ kolečka na světě. Kupodivu vše dokonce i fungovalo a po několika různých testování a odjezděných hodinách jsem začínal i věřit, že náš nápad nebyl až tak špatný a určitě může být i užitečný. Byli tu samozřejmě i jedinci, co se nám smáli dál, ale na druhou stranu kdo si Motúčko vyzkoušel, tak hned změnil názor a přiklonil se na stranu zastánců tohoto projektu. Takže první varianty motúčka byly na světě a s nimi i první příznivci.

Co se týče konstrukce, tak motor byl pevně spojen s převodovkou a ta s pojezdovým kolem. Jak bylo zmiňováno, tak vše fungovalo správně, jen při jízdě bez motorové pomoci (pouze tlačení) vznikal velmi nepříjemný odpor daný nechtěným roztáčením celé převodovky a motoru. Tomu šlo zabránit pouze vložením nějaké spojky a nejlépe automaticky spínatelné. Tím vznikl nápad a potřeba volnoběžné spojky. Problém nebyl jen v otázce jaký druh se použije, ale hlavně místo umístění volnoběžky. A tato kombinace se pro mě taky málem stala smrtelná. Dlouho jsme si s tím lámali hlavu. Následovala spousta nocí jen o motúčku, volnoběžce a dalších věcí s tím spojených. Často z nás vypadlo i spousta nápadů a možných řešení, ale většinou se v praxi potvrdilo, že ne všechna teorie i správně funguje, případně že funguje jen za určitých podmínek, kterými byly hlavně přesnost výroby, montáže a správnost nastavení. Ale to už jsme byli někde na úrovni jemné mechaniky pro Švýcarské hodinky a ne u kolečka určeného do stavebnictví. Takže zpět, znovu a lépe. To bylo heslo, které jsme často slýchávali…

Nicméně v současné době máme výrobek schopný plnit svou funkci. Motor funguje, převodovka se točí a již funkční volnoběžku jsme doplnili i možností jejího zablokování, což umožňuje dobíjení baterie a při jízdě z kopce příjemně přibrzďuje rozjeté, i plně naložené, kolečko.

Myslím, že za celý tým pracující na tomto projektu mohu říci, že jsme si užili spoustu trápení, stresu a někdy i bezesných nocí, ale na druhou stranu i drobných úspěchů, poznání nových technologií, principů a věcí, a já osobně jsem hrdý na to, že se nám projekt motúčko podařilo úspěšně dokončit. Teď už je jen na obchodnících, jak dokáží tento výrobek prodat a kdy se nám začnou investované finance vracet pomalu zpět.

Asi Vás všechny zajímá především cena motúčka. Tak ta by se měla v maloobchodě pohybovat někde kolem 10.000kč,- později asi 12.000kč,-. Někomu to přijde možná málo a někomu možná moc. Ale zvažte sami, třeba sjezdové lyže stojí taky kolem 10.000kč,- a co na tom je. Pro laika taky jen kus dřeva, nebo plastu. A kolik lidí si koupí nové lyže? A kolikrát na nich vyrazí na svah? …

Na závěr pár technických informací:

  • Použitý motor: 12V, 250-400W, 2000ot/min.
  • Akumulátor: Panasonic, 12V, 22Ah
  • Pojezdová rychlost: 3,2 až 4 km/hod.
  • Hmotnost: 28 kg (celková), 13,5 kg (rám s korbou), 8 kg (pojezdova jednotka), 6,5 kg (akumulátor)
  • Nosnost: 75 kg (užitná), 150 kg (maximální)

Hmotnost normálního kolečka které všichni známe je cca 19kg. Zde je vidět že se nám dokonce podařilo vhodnými profily a optimálním umístěním vzpěr dokonce samotné kolečko ještě odlehčit. Vzhledem k umístění pohonu v ose kola, je jeho hmotnost nedůležitá, neboť ji nezvedáme. To podobné platí i o baterii, která je k ose kola co nejblíže, tudíž je její hmotnost, kterou ve finále neseme je minimální. Testy ukázaly, že při naložení klasického kolečka a motúčka je hmotnost, kterou neseme v rukách totožná. To je dáno hlavně ponecháním stejných základních rozměrů kolečka a Motúčka.

 

OWY0NTQwZj