S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 2 419 Kč (97 €)
Skladem
naše cena 3 999 Kč (160 €)
Skladem
naše cena 11 999 Kč (480 €)
Skladem

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 11 999 Kč (480 €)
Skladem
naše cena 12 899 Kč (516 €)
Skladem

TÁTA RADÍ
Táta radí

 

Táta už se nedře

Je baterie součástí dodávky Motúčka?

 

Ano, samozřejmě, baterie Panasonic speciálně vyvinutá pro pohon elektrických vozidel o kapacitě 22 Ah a nominálním napětí 12 V je součástí a v ceně každého Motúčka. Baterie Panasonic je kyselinová, uzavřená, typu AGM (kyselina je absorbována ve skleněné rohoži a baterii je úplně jedno v jaké poloze pracuje nebo je skladována) a nemusíte se o ni starat jinak, než že ji správně nabíjíte a dobíjíte. A to je velmi důležité! Přečtěte si, prosím, správné zásady ZDE.

Je nabíječka součástí dodávky Motúčka?

 

Nabíječka součástí Motúčka není a to z toho důvodu, že můžete případně používat také kvalitní nabíječku autobaterií, kterou již možná doma máte. Nechceme Vám naši nabíječku vnucovat. Nicméně, používate-li jinou než naši, musí mít alespoň tyto základní parametry:

- svorkové napětí 14,8 až 15 V
- nabíjecí proud s omezením na maximum 6,6 A
- automatické přepínání do udržovacího režimu při nabití baterie

Nabíječka Bravo, kterou naleznete v sekci Příslušenství tyto parametry a mnohé další ochrany má. Je to chytrá nabíječka a zajistí Vám správné nabíjení nejenom baterie Motúčka, ale také auto a všech ostatních dvanáctivoltových baterií.

Jaký je rozdíl mezi Motúčkem KLASIK a EXTRA POWER?

 

S Motúčkem KLASIK jsem odpracoval mnoho a po celou dobu hlásám, že jsem nenašel kopec (ještě schůdný po dvou), do kterého by s nákladem sedmesáti kil nevyjelo. Vyhlašoval jsem na takový kopec i soutěž, ale nikdy ho nikdo nenašel. Při soutěži pásové techniky na nejstrmějších evropských vinicích na řece Mosel jsme s KLASIKEM vyvezli nahoru stotřicetikilového pořadatele – a to už terén nebyl po dvou schůdný a táhli jsme se Motúčkovým navijákem. Je to podobné, jako s auty. Se slabším také vyjedete každou asfaltovanou silnici, ale přesto si lidé kupují také silnější auta. Mají lepší odpich a do kopce jen málo zpomalují. Motor ve verzi EXTRA POWER je sice jen o 50 W silnější, ale je čtyřpólový (u KLASIKU dvoupólový) a má podstatně vyšší kroutící moment. Bližší informace o jednotlivých motorech najdete zde:

Jak Motúčko brzdí a potřebuji z nabídky nějaké brzdy anebo ne?

 

Každé Motúčko je vybaveno motorovou brzdou. Na převodovce nastavíte otočnou západku do polohy ON a v té je motor pevně spojen s pojezdovým kolem. Jedete-li z kopce, motor vyrábí elektřinu, která teče opačným směrem. Silová dioda, umístěná pro běžný provoz v závěrném směru, ji v okamžiku, kdy napětí vyráběné motorem při jízdě s kopce (tehdy motor pracuje jako dynamo) převýší svorkové napětí na baterii, začne propouštět do baterie a ta se nabíjí. Motúčko rekuperuje. Přitom samozřejmě motor brzdí, a je to asi jako když jedete s autem bez plynu z kopce na trojku. Vedle toho je možné ke KLASIKU přiobjednat elektrickou brzdu a POWER a EXTRA POWER ji již mají integrovanou v sobě. Elektrická brzda má velký brzdný účinek a spolehlivě Vás z kopce i s těžkým nákladem ubrzdí. Není ale parkovací, protože působí jenom při otáčení kola. Je nastavená na pevnou hodnotu a brzdíte tak, že jí „ťukáte“. Čím rychleji ťukáte, tím více Vás brzdí. Od zhruba poloviny února 2019 je brzda Extra Poweru již řešena jako plynulá plně elektronická. Od jejího zavedení se tak elektrické brzdy Power a Extra Power odlišují – na Poweru zůstává z důvodu ceny a tím potřeby jednoduchosti elektrická brzda s pevně nastaveným brzdným účinkem, jak je popsána shora a u Extra Poweru to je nyní brzda elektrická-elektronická s plynulým účinkem. Vedle elektrické brzdy je možné dovybavit Motúčko také parkovací brzdou na Triglavu (přídavná zadní kolečka).

Jak lze regulovat rychlost Motúčka?

 

Motúčko EXTRA POWER a Motúčka JUMBO DOUBLE mají plynulou regulaci pohybu vpřed i vzad a v něm integrovanou elektrickou brzdu. Plynulá regulace je tu řešena výkonovými tranzistory a je to nejmodernější způsob regulace. Vlastní přepínače a páčka jsou robustní a krytované, určené pro těžký provoz. Tuto plynulou regulaci je možné objednat ke všem typům Motúčka, které ji nemají v základní specifikaci.

Vyplatí se mi zadní přídavná kola Triglav?

 

Moje resumé je: Každopádně! Osobně je doma používám a většinu prací mi podstatně ulehčují. Bederní páteř mám podle lékařů „zuboženou“ a s Triglavem nenesu žádnou váhu. Motúčko je samo o sobě paráda a s Triglavem je paráda na druhou. V praxi jsem našel dvě situace, kdy se Triglav příliš nehodí, a to:

  • jezdíte-li po vrstevnici prudkého či poměrně prudkého kopce
  • jezdíte-li lesem s pařezy na husto

Ale v takovém případě je můžete dočasně odmontovat. Trvá to tak dvě minuty ...

Jezdíte klouzavým terénem a i traktorový vzorek vám prokluzuje?

 

Zde je pomoc jednoduchá. Udělejte přesně to, co dělají dřevaři s lesními traktory: Nasaďte řetěz! Řetěz na 10 cm širokou pneumatiku naleznete ZDE a na 16 cm širokou ZDE.

Vyvíjíte, rozvíjíte anebo spíte?

 

V žádném případě nespíme a snažíme se vyvíjet a rozvíjet. Vždyť přece naše vize je, že ... Motúčko má – pokud se prodeje a rozšířenosti mezi lidmi týče – své nejlepší časy teprve před sebou. Bude to jako s aku-šroubováky a aku-vrtačkami: Kdo dnes nemá aspoň jednu doma? Přitom platí, že veškeré všechny vaše nápady (včetně na pohled bláznivých) a zkušenosti velmi vítáme! Spojení na Tátu Motúčka najdete v kontaktech. Za velmi zdařilé osobně považuji Jumbo Double a Motúčko Živá kláda, bez kterých si už těžbu dřeva ve vlastním lese absolutně nedokáži představit. Novinky 2018/2019 popisuji zde.

NzYwZjMxM2