S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 11 499 Kč (460 €)
Skladem
naše cena 3 770 Kč (151 €)
Skladem
naše cena 3 980 Kč (159 €)
Skladem

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 11 499 Kč (460 €)
Skladem
naše cena 11 549 Kč (462 €)
Skladem

TÁTA RADÍ
Táta radí

 

Táta už se nedře

Je baterie součástí dodávky Motúčka?

 

Ano, samozřejmě, baterie speciálně vyvinutá pro pohon elektrických vozidel o kapacitě 26,2 Ah a nominálním napětí 12 V je součástí a v ceně každého Motúčka. Baterie je kyselinová, uzavřená a nemusíte se o ni starat jinak, než že ji správně nabíjíte a dobíjíte. A to je velmi důležité! Přečtěte si, prosím, správné zásady ZDE.

Je nabíječka součástí dodávky Motúčka?

 

Nabíječka součástí Motúčka není a to z toho důvodu, že můžete případně používat také kvalitní nabíječku autobaterií, kterou již možná doma máte. Nechceme Vám naši nabíječku vnucovat. Nicméně, používate-li jinou než naši, musí mít alespoň tyto základní parametry:

- svorkové napětí 14,8 až 15 V
- nabíjecí proud s omezením na maximum 6,6 A
- automatické přepínání do udržovacího režimu při nabití baterie

Nabíječka Bravo, kterou naleznete v sekci Příslušenství tyto parametry a mnohé další ochrany má. Je to chytrá nabíječka a zajistí Vám správné nabíjení nejenom baterie Motúčka, ale také auto a všech ostatních dvanáctivoltových baterií.

Jaký je rozdíl mezi Motúčkem KLASIK a EXTRA POWER?

 

S Motúčkem KLASIK jsem odpracoval mnoho a po celou dobu hlásám, že jsem nenašel kopec (ještě schůdný po dvou), do kterého by s nákladem sedmesáti kil nevyjelo. Vyhlašoval jsem na takový kopec i soutěž, ale nikdy ho nikdo nenašel. Při soutěži pásové techniky na nejstrmějších evropských vinicích na řece Mosel jsme s KLASIKEM vyvezli nahoru stotřicetikilového pořadatele – a to už terén nebyl po dvou schůdný a táhli jsme se Motúčkovým navijákem. Je to podobné, jako s auty. Se slabším také vyjedete každou asfaltovanou silnici, ale přesto si lidé kupují také silnější auta. Mají lepší odpich a do kopce jen málo zpomalují. Motor ve verzi EXTRA POWER je sice jen o 50 W silnější, ale je čtyřpólový (u KLASIKU dvoupólový) a má podstatně vyšší kroutící moment. Bližší informace o jednotlivých motorech najdete zde:

- Pohon KLASIK (s kolem)
- Pohon POWER (s kolem)

Jak Motúčko brzdí a potřebuji z nabídky nějaké brzdy anebo ne?

 

Každé Motúčko je vybaveno motorovou brzdou. Na převodovce nastavíte otočnou západku do polohy ON a v té je motor pevně spojen s pojezdovým kolem. Jedete-li z kopce, motor vyrábí elektřinu, která teče opačným směrem. Silová dioda, umístěná pro běžný provoz v závěrném směru, ji nyní propouští do baterie a ta se nabíjí. Motúčko rekuperuje. Přitom samozřejmě motor brzdí, a je to asi jako když jedete s autem bez plynu z kopce na trojku. Vedle toho je možné ke KLASIKU přiobjednat elektrickou brzdu a POWER a EXTRA POWER ji již mají integrovanou v sobě. Elektrická brzda má velký brzdný účinek a spolehlivě Vás z kopce i s těžkým nákladem ubrzdí. Není ale parkovací, protože působí jenom při otáčení kola. Je nastavená na pevnou hodnotu a brzdíte tak, že jí „ťukáte“. Čím rychleji ťukáte, tím více Vás brzdí. Vedle elektrické brzdy je možné dovybavit Motúčko také parkovací brzdou na Triglavu (přídavná zadní kolečka).

Jak lze regulovat rychlost Motúčka?

 

Motúčko EXTRA POWER a Motúčka JUMBO DOUBLE mají plynulou regulaci pohybu vpřed i vzad a v něm integrovanou elektrickou brzdu. Plynulá regulace je tu řešena výkonovými tranzistory a je to nejmodernější způsob regulace. Vlastní přepínače a páčka jsou robustní a krytované, určené pro těžký provoz. Tuto plynulou regulaci je možné objednat ke všem typům Motúčka, které ji nemají v základní specifikaci.

YWZkN